ری فورت

ری فورت

شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا ( ری فورت ) نخستین مجموعه گردشگری، رفاهی، تجاری و اداری جنوب تهران. "تفاوت ها فراتر از انتظار است..."

شماره تماس: 33761005-021 |  33761900-021  |روابط عمومی ری فورت : 88458845-021

تجارت یکی از فعالیت های پربازده و مطمئن است که در آن هر دو طرف معامله، به داد و ستد کالا یا خدمات به یکدیگر مشغول میباشند. در مبحث تجارت بین الملل، تجارت با همسایگان از جایگاه مهمی برخوردار است، چراکه افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها به ‌معنای گره خوردن تعاملات سیاسی و حتی امنیتی است و این به معنی دوچندان شدن اهمیت مراودات تجاری و اقتصادی میان همسایگان میباشد.

کشور ایران نیز در شرایط تحریمی امروز، همچنان بیشتر از گذشته به مراودات و تجارت خود با دیگر کشورها، به خصوص کشورهای همسایه، اهمیت میدهد. عراق از جمله مهترین کشورهای همسایه ایران است که دارای تجارت ارزنده ای با کشور ما میباشند. رابطه ایران و عراق رابطه ای قوی، مستحکم و خدشه ناپذیر است؛ چرا که ایران و عراق دارای مرز مشترک بوده و از نظر اجتماعی و فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند. دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه ایران  و حضور الکاظمی نخست وزیر عراق در ایران نشان داد، روابط دو جانبه ایران و عراق بسیار عمیق و ریشه دار است.

مجموعه عظیم گردشگری و تجاری ری فورت، تلاش دارد تا با تاسیس مرکز تجارت ایران و عراق در دل این مجموعه، در جهت افزایش و بهبود روابط این دو کشور، گام هایی جدی بردارد. ری فورت با داشتن پتانسیل بالا در جذب گردشگر، به دلیل مجاورت با شهرری، و همچنین احداث این مجموعه در منطقه ای عرب زبان به نام دولت آباد، میتواند روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و عراق را بیش از پیش رونق بخشد.

از نقش های مهم یکی از بخش های مجموعه ری فورت به عنوان مرکز تجارت ایران و عراق میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بهبود روابط ایران و عراق از طریق مبادلات تجاری
  • توسعه روابط ایران و عراق در تمامی زمینه های اقتصادی و گردشگری
  • ایجاد بستری مناسب برای کسب و کار به ویژه مردمان عرب زبان منطقه دولت آباد
  • ایجاد فرصتی مناسب برای رشد و توسعه بین المللی کسب و کار

به عنوان سخن آخر باید گفت، توسعه بخشيدن به راهبردهاي جديد تجاري از اهداف مهم مجموعه گردشگری ری فورت براي ظرفيت سازي ملي كشورهای ایران و عراق خواهد بود.

 

مجموعه در حال ساخت ری فورت واقع در منطقه 15 تهران میباشد.

 

ری فورت

 

سهولت در دسترسی به این پروژه از ویژگی های مهم و بازر موقعیت مکانی ری فورت میباشد. چراکه بازدیدکنندگان میتوانند از مسیرهای کم ترافیک به این مجموعه تردد نمایند.

دسترسی به این مجموعه از طریق بزرگراه های آزادگان، امام علی (ع) و بعثت امکان پذیر است.

موقعیت مناسب ری فورت، پتانسیل بالای آن در جذب گردشگر و تنوع بخش های مختلف آن سودآوری این پروژه را تضمین خواهد کرد.

 

هم اکنون ساخت مجموعه گردشگری، رفاهی، تجاری و اداری ری فورت وارد فاز اجرایی شده است.

 

ری فورت کیانشهر

 

لازم به ذکر است این مجموعه، اولین و بزرگترین مجموعه گردشگری در جنوب تهران میباشد که در ‏منطقه 15 شهرداری (بلوار رجب نیا)، در مجاورت شهرری قرار گرفته است.‏ این مجموعه دارای بخشهای بسیار متنوعی شامل هتل، بخش اداری و تجاری، شهربازی سرپوشیده، باغ ‏وحش حیوانات مینیاتوری، کلینیک زیبایی و سلامتی، مرکز خرید و فروش خودرو،مرکز تجارت بین الملل، سینما، ‏سالن همایش و اجتماعات، فارست روم، رستوران و فودکورت، مسجد و باغ کتاب میباشد؛ که هر کدام از این بخش ها ‏قادر به رفع بسیاری از نیازهای ساکنین جنوب تهران و سایر نقاط تهران خواهند بود.‏

  

 

ری فورت اولین و بزرگترین مجموعه گردشگری، تفریحی، تجاری و اداری در جنوب تهران است که با هدف همسان سازی فاصله طبقاتی جنوب و شمال تهران و ایجاد فضای کسب و کار در این منطقه، بنا خواهد شد.

 

مجموعه گردشگری، تفریحی ری فورت

 

 شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا با نام تجاری ری فورت در حال ساخت یکی از بزرگترین مجموعه های تجاری، فرهنگی و اجتماعی در کل ایران می باشد که شامل قسمت های متفاوت بی شماری میباشد.

مجموعه مدرن ری فورت در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع و با زیر بنای بیش از 150 هزار متر مربع وارد فاز اجرایی شده است.

موقعیت مکانی این پروژه و پتانسیل بالای آن در جذب گردشگران داخلی و خارجی باعث استقبال بی نظیر اهالی تهران برای سرمایه گذاری در این پروژه شده است.

نام مجموعه ری فورت از ترکیب "ری" و "فورت (Fort) " به معنی قلعه تشکیل شده است. این نام گذاری تأکیدی است بر سابقه تاریخی و پر آوازه شهرری در تاریخ ایران زمین.

با توجه به قرار گیری ری فورت در منطقه 15 و مجاورت آن با شهرری این نام برای این مجموعه برگزیده شده است.

برند سازی و تبلیغات مجموعه عظیم ری فورت با مدیریت و طراحی دکتر احمد میرابی انجام شده است.

 

هفتمین دوره اجلاس سراسری سازندگان و طراحان تهران در چهار بخش تجلیل از چهره‌های ماندگار معماری ایران، اهداء تندیس چهره سال کشور در حوزه‌های (شهری، عمرانی و ساختمانی)، تحلیل چالش‌ها و چشم اندازها در زمینه‌های شهری، عمرانی و ساختمانی و جشن پایان سال صنعت ساختمان در تاریخ 20 بهمن 1398 در سالن 2500 نفره رویال هال هتل اسپیناس پالاس با حمایت مجموعه گردشگری و تجارت بین الملل ری فورت برگزار شد.

مجتمع رسانه ای راه و ساختمان همواره در روزهای پایانی سال جشن بزرگی با حضور فعالان صنعت مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی برگزار می‌کند.

هفتمین دوره این اجلاس با حمایت مجموعه گردشگری، تفریحی، تجاری و اداری ری فورت با هدف قدردانی از یک سال زحمات فعالان عرصه صنعت راه و ساختمان و به منظور ایجاد همدلی در این جامعه بزرگ برگزار گردید که در این مراسم ضمن معرفی چهره ‌های سال، اقدام به اهداء تندیس و تقدیر از آنها شد.

در این اجلاس که با حضور مسئولان کشوری و استانی همچون آقای دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها همراه بود، به تحلیل چالش‌ها و چشم اندازها در زمینه ‌های شهری، عمرانی و ساختمانی نیز پرداخته و به ارائه راهکارهایی مفید برای برنامه ریزی پروژه ‌های عمرانی و ساختمانی منتج شد.

هفتمین دوره این اجلاس در حالی برگزار شد که در آن از شهرداران منتخب در بخش های کلانشهرها، شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت، شهرداران مناطق 22 گانه تهران قدردانی به عمل آمد و در گروه "شهرداران" ایرج شهین باهر‌ شهردار تبریز از بین شهرداران 18 شهر بالای 500 هزار نفر، عبدالرضا دادبود شهردار گرگان از بین سایر شهرها و در گروه "شهرداران مناطق 22 گانه تهران" مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 از بین شهرداران کل مناطق تهران به ‌عنوان چهره های سال انتخاب شدند.

برگزاری موسیقی زنده و نمایشگاه جانبی مصالح و تجهیزات ساختمانی از دیگر ‌برنامه ‌های‌ این مراسم بود.

ری فورت و گردشگری مذهبی
04 اسفند 1398

 

گردشگری مذهبی

گردشگری با انگیزه مذهبی در زمره قدیمی ترین و پر رونق ترین گردشگری های گذشته و حال سراسر جهان میباشد که حتی دشواری های اقلیمی و بدی آب و هوا هم مانع آن نمیشود.

آنچه امروز به عنوان گردشگری مذهبی شناخته میشود سابقه ای به وسعت تاریخ ادیان دارد.

 

تعریف گردشگری مذهبی

توریسم مذهبی عبارت است از بازدید گردشگران (با تعریف ویژه جهانگردی) از اماکن مقدس نظیر زیارتگاه ها، مقابر امامزاده ها و نظایر آنها.

توریستهای مذهبی، گردشگرانی هستند که برای زیارت اماکن، آثار، یادمان های مذهبی، انجام اعمال مذهبی و دینی، ترویج و آموزش و گذران اوقات فراغت در مکان ها و مراکز مذهبی جهان سفر میکنند.

گردشگری مذهبی تمامی مذاهب و ادیان را شامل میشود. مهم ترین نکته در مورد گردشگران مذهبی آن است که ممکن است بارها به زیارت بروند و یکبار رفتن آنها به این اماکن آنها را از مراجعه مکرر منصرف نمیکند.

 

گردشگران مذهبی را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

1_ زائران یا کسانی که انگیزه آنها از مسافرت فقط انجام امور مذهبی است و زمان و مدت اقامتشان تابع اوقات فراغت نیست.

2_ گردشگرانی مذهبی که ضمن انجام زیارت و شرکت در مراسمات مذهبی از مکان های دیگر گردشگری اعم از مذهبی و غیر زیارتی نیز دیدن میکنند و یا به عبارتی دیگر اهداف مسافرت آنها چند منظوره با اولویت زیارت است.

دسته بندی دیگری از گردشگران مذهبی وجود دارد که بر طبق آن میتوان آنها را به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول جهانگردانی هستند که از اماکن مقدس دین خود بازدید میکنند و گروه دوم کسانی هستند که به دیدن اماکن مذهبی سایر ادیان می روند.

گردشگری مذهبی علاوه بر عاملیت رشد جنبه های اقتصادی باعث ارتباط بیشتر مردمان یک کشور با سایر جوامع اسلامی میشود و زمینه تعامل بین مللی فرهنگهایی که نقاط مشترک دارند را سبب میشود.

 

تفاوت گردشگری دینی و مذهبی

گردشگری دینی و مذهبی در اکثر مواقع یکسان در نظر گرفته میشوند ولی اینگونه نیست و در واقع میتوان گفت که گردشگری دینی بخشی از گردشگری مذهبی است.

جهانگردی دینی ویژه کسانی است که برای مقصد ارزش دینی و معنوی قائلند، مانند کسانی که به سفر حج میروند؛ اما گردشگری مذهبی بخشهای مختلفی دارد، گردشگری زیارتی، گردشگری معماری اسلامی، گردشگری حلال، گردشگری طبی اسلامی، گردشگری متدبرانه.

 

گردشگری مذهبی در بررسی های قرآنی و روایی

قرآن برای هدایت بشر نازل شده است، در آیه های بی شماری از قرآن بر سیر و سفر تأکید بسیاری شده و در خطاب های زیادی از انسان دعوت میکند که به مسافرت بپردازد.

در آیه های مختلفی چون سوره روم آیه 42، سوره نحل آیه 36 و ... به صورت مستقیم به سیر کردن اشاره دارد و در آیه هایی چوم سوره یوسف آیه 109 به صورت غیر مستقیم به سفر میپردازد.

قرآن اهداف مختلفی که از گردشگری بیان میدارد عبارتند از: مشاهده آثار گذشتگان و عبرت گرفتن، شکرگذاری خدا، چگونگی آفرینش، خرد ورزی در مسائل و آگاهی از مسائل گذشتگان، برخورداری تجاری و اقتصادی، انتقال فرهنگ و تمدن از طریق تعامل، منتقل کردن علوم و ...

معصومین و ائمه اطهار نیز سیر و سفر را بسیار مورد تأکید قرار داده و به فواید گوناگون مسافرت اشاره کرده اند. از جمله این فواید میتوان به نشاط جسم و روح، دانش اندوزی و کسب علم، آشنایی با بزرگان و آداب اجتماعی سایر ملت ها.

 

جنبه های مثبت اقتصادی گردشگری مذهبی

  • افزایش درآمد(ارزی ریالی)
  • ایجاد فرصت های شغلی(برای افراد بومی)
  • رونق صنایع دستی
  • توسعه صادرات غیر نفتی
  • جلب سرمایه خارجی
  • به کارگیری توان های موجود در یک کشور

 

جنبه های مثبت فرهنگی و اجتماعی گردشگری مذهبی

  • تعامل فرهنگی و گسترش تبادلات فرهنگی
  • کاهش تنش های سیاسی و اجتماعی
  • نزدیک شدن افکار و اعتقادات دو فرهنگ
  • بهبود کیفیت خدمات اجتماعی
  • حفاظت از وجهه فرهنگی جامعه میزبان
  • درک و تصویر در مورد فرهنگها و جوامع دیگر

 

55 کشور از کشورهای جهان را کشورهای اسلامی تشکیل میدهند که بیشتر آنها در خاورمیانه و آفریقا قرار دارند.

عمده کشورهای مذهبی در زمره سرزمین های پر جاذبه نیز قرار میگیرند. کشورهایی چون ایران، مصر، لبنان، مراکش و ... . سازمان جهانی گردشگری در گزارش سالیانه خود کشورهای عربستان، مصر و مراکش را در رتبه نخست جذب گردشگر در میان کشورهای عربی معرفی کرده است.

آمار سازمان جهانگردی نشان میدهد 10 درصد از  توریست های جهانی متعلق به کشورهای اسلامی میباشند؛ در این کشورها معمولاً گردشگری مذهبی نوع قالب گردشگری است. در سال 2012 کل گردشگران خارجی که از خاورمیانه بازدید کردند، 52 میلیون نفر اعلام شده ست.

 

تأثیر مذهب در گردشگری ایران

به لحاظ موقعیت فرهنگی مذهبی خاص ایران و نقش مهم و برجسته ی مذهب در شکل گیری بسیاری از شهرهای ایران از جمله مشهد، قم، شهرری، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر. در ایران قابلیت های فراوانی برای جذب گردشگرن مذهبی وجود دارد.

با این وجود گردشگری مذهبی در ایران با وجود 8 هزار و 919 مکان مذهبی مقدس، هنوز فاقد ساماندهی تخصصی و متمرکز بوده و این وضعیت حتی در شهرهای مهمی چون مشهد نیز دیده میشود. 4 هزار و 319 مورد از این آثار در زمره آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی نیز قرار دارند که علاوه بر جنبه زیارتی دارای جاذبه های فرهنگی و تاریخی نیز هستند.

آنچه بیشتر از هرچیز ضرورت توجه به مقوله گردشگری مذهبی را آشکار میکند فرصت های مادی ای است که جذب گردشگران مذهبی برای هر کشور به ارمغان می آورد، به همین علت لزوم سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح در این حوزه بسیار اهمیت دارد.

 

عواملی موثر در بهبود گردشگری مذهبی عبارتند از:

  • برقراری ثبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در منطقه و بالا بردن سطح امنیت.
  • تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح: با اطلاع رسانی دقیق از برنامه های مذهبی در سراسر ایران میتوان حجم سفرها را به ایران را افزایش داد.
  • تأمین امنیت و آرامش جانی و مالی و روحی گردشگران.
  • امکانات رفاهی مناسب، رسیدگی و حفظ امکانات (هر گردشگر در وهله نخست به امکانات و راحتی سفر خود می اندیشد. از این رو امکانات اقامتی از اصلی ترین ملاک های انتخاب هر گردشگر میباشد)
  • توسعه امکانات حمل و نقل.
  • آگاه سازی جامعه در مورد مزایای گردشگری.

شهرری یکی از شهرهای با پتانسیل بالای جذب گردشگران داخلی و خارجی در ایران میباشد؛ به دلیل این توان بالقوه و پتانسیل بالای آن، بر آنیم تا با ساخت بزرگترین مجموعه گردشگری، رفاهی، تجاری و اداری ری فورت در جنوب تهران گامی در راستای توسعه گردشگری مذهبی برداریم.

گردشگری به مثابه موتور محرک اقتصاد
03 اسفند 1398

صنعت توریسم یکی از وسیع ترین و متنوع ترین صنایع در قرن 21 میباشد. پدیده گردشگری جایگاه ویژه اي را در دنیا از لحاظ اقتصادي دارد و به عنوان نمادي از هویت فرهنگی بین فرهنگ هاي مختلف ارتباط برقرار می کند.

توریسم در هر کشوری از عوامل مختلف سیاسی و اقتصادي تأثیر میپذیرد. مزایا و منافع اقتصادي حاصل از گردشگري برای تمامی کشورها حائز اهمیت است. توریسم مفهومی مدرن دارد که ویژگی بارز و اولیه آن مسافرت است.

هفت انگیزه اجتماعی در صنعت توریسم وجود دارد که عبارتند از رهایی، خود اکتشافی، استراحت، پرستیژ، افزایش روابط خویشاوندي، افزایش تعاملات اجتماعی و برگشت پذیري.

در دنیاي امروز توریسم با اهداف مختلفی چون تفریح، استراحت، تحصیل، عبادت، ورزش، پزشکی و ... صورت می گیرد و همین امر موجب شکل گیري و رونق انواع مختلفی از توریسم شده است.

با ورود گردشگران به مقصد، تقاضای نهایی برای محصولات گردشگری افزایش می یابد. محصول گردشگری ماهیتی چند بعدی دارد و ازسوی چندین بخش عرضه می شود. هر بخش برای تولید محصول نهایی خود به محصولات واسطه ای نیاز دارد که آن ها را از سایر بخش ها تأمین می کند و زنجیره ای از عرضه و مصرف شکل می گیرد که رشد کل اقتصاد و اشتغال زایی را در پی دارد.

میتوان گفت گردشگران با ورود به یک مقصد به مصرف کالاها و خدمات می پردازند. این تقاضای وارد شده به مقصد، بخش های مختلف اقتصاد را بر آن می دارد تا با عرضه محصولات بیشتر به آنها پاسخ دهند. بدین ترتیب اثری بزرگ از این تزریق ایجاد می شود که میتوان آن را همان اثر فزاینده بخش گردشگری دانست.

بخش های مختلف اقتصاد به یکدیگر وابسته اند و هر بخش، علاوه بر نهاده های اولیه ای چون نیروی کار و محصولات وارداتی، محصولات واسطه ای سایر بخش های همان اقتصاد را نیز خریداری می کند.

با افزایش تولید قاعدتاً نیروی کار بیشتری به کار گرفته می شود. نیروی کار مازاد در بسیاری از مقصدهای گردشگری، ازجمله کشورهای درحال توسعه، باعث شده فعالیت های گردشگری به مثابه راه حلی برای حل معضل بیکاری حساب شود.

با توجه به ویژگی های مشاغل گردشگری و رشد نرخ مشارکت بالای آن، توسعه ی گردشگری به طور بالقوه می تواند از طریق ایجاد اشتغال دست یابی به رشد را تسهیل کند. از این جهت گردشگری را میتوان موتور محرك رشد اقتصادی مقصدهای گردشگری دانست.

مخارج گردشگری به گونه ای است که طیف گسترده ای از فعالیت ها و مشاغل را تحت تأثیر قرار می دهد. گستردگی و تنوع محصول گردشگری تعاملات آن با سایر بخش های مولد، بر اهمیت آن در رونق بخشیدن به تولید می افزاید.

اما آگاهی از ماهیت درآمدزا و اشتغال زای گردشگری به تنهایی برای برنامه ریزی در این خصوص کافی نیست. سیاست گذاری درست در هر حوزه ای از جمله گردشگری نیازمند شناخت دقیق آن حوزه در نظام اقتصادی است. ازاین رو پاسخ به پرسش این پژوهش، که نحوه ی اثرگذاری توسع ی گردشگری ورودی بر تولید و توان اشتغال زایی آن است، نیازمند روشی است که علاوه بر جامعیت و کلان نگری، جزئیات این اثرگذاری را نیز آشکار سازد.

پس از شناسایی تأثیراتی که توسعه هر بخش اقتصادی ازجمله گردشگری بر سایر بخش ها دارد، باید فرایند اثرگذاری به گونه ای تبیین شود که علاوه بر تأثیرات کلی جزئیات این اثرگذاری نیز آشکار شود. برای دستیابی به تصویری کامل از تأثیرات توسعه گردشگری و افزایش تقاضای نهایی گردشگران، باید تعاملات بخش های این نظام اقتصادی بررسی شود.

 

برنامه ریزی گردشگری

گردشگری پدیده ای چند بعدی و موضوعی بین رشته ای از علوم مختلف همچون اقتصاد، مدیریت، بازاریابی، مردم شناسی، انسان شناسی، روانشناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم سیاسی و جامعه شناسی می باشد.

صنعت گردشگری، صنعتی انسان محور بودن است. انسان محور بودن این صنعت، موجب کارکرد برجسته عامل انسانی در کم و کیف توسعه و افول آن است؛ بنابراین سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت گردشگری بدون توجه به وجوه انسانی، اجتماعی و فرهنگی گردشگری با نقصان روبه رو خواهد شد.

امروزه رقابت بین بازارهای گردشگری جهانی بیشتر و بیشتر شده است و بسیاری از مقاصد گردشگری تلاشهایی را به منظور بهبود کیفیت محصولات، ارائه خدمات و ارتقاء وضعیت رقابتی خود صورت میدهند. بر این اساس هر کشوری در درجه اول باید تحقیقاتی در زمینه نیازها، انگیزه ها و ویژگیهای بازار مورد نظر، انجام دهد.

در واقع اولین قدم در برنامه ریزی گردشگری، مشخص کردن وضعیت فعلی این صنعت در یک کشور است. در قدم های بعدی باید تلاش برای شناخت نواحی گردشگری، معرفی نواحی ‏گردشگری مستعد، ارزیابی جاذبه مناطق، ارزیابی نقاط مستعد سرمایه گذاری، تلاش به منظور توسعه ‏پایدار نواحی گردشگری و تمرکز بر فعالیت های خاص، صورت پذیرد.

با تدوین خط مشی ها و سیاست گذاری های مناسب در صنعت گردشگری می توان صنعت جهانگردی و گردشگری را اولین گام موثر در فقر زدایی و توسعه اقتصادی، اجتماعی یک کشور دانست.

یکی از عواملی که بر رونق صنعت گردشگری تأثیر زیادی میگذارد محیط اقتصادی یک کشور است که میتواند فرصتهای مناسبی برای سازمان های ملی و بین الملی گردشگری فراهم سازد.

سطح قیمت ها و نرخ تورم در جذابیت مقاصد و مکان های گردشگری بین المللی و داخلی بسیار موثر هستند، علاوه بر آن عوامل تکنولوژیکی از جمله بهره گیری از فضای اینترنت و استفاده از زیرساخت های فنی نیز همچون امکان رزرو هتل، رزرو بلیط هواپیما، اخذ ویزای الکترونیکی، رزرو اجاره وسایل نقلیه و ... به صورت آنلاین که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه گردشگران میگردد، از عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری در یک کشور محسوب میگردد که اجرای آن نیازمند مدیریتی کارآمد است.

 

کشور ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه با برخورداری از پتانسیل محیطی بالا و با داشتن پشتوانه تمدن، تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله، از قابلیت ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

ایران با توجه به امتیازات ویژه ای که از نظر تنوع آب و هوا، جاذبه های طبیعی، تاریخ و ‏تمدن کهن، آثار باستانی و مذهبی، معماری، صنایع دستی، فرهنگی و جغرافیایی دارد، قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به قلب گردشگری جهانی را دارد.

ایران از جمله کشورهایی است که با تکیه بر درآمدهای نفتی و در واقع اقتصاد تک محصولی خود، اتکاء شدیدی به درآمدهای حاصل از صادرات آن دارد؛ این شرایط باعث شده متغیرهای کلان اقتصادی با دنباله روی از قیمت جهانی در طول ‏زمان دچار نوسانات شدیدی شوند، بنابراین رهایی از درآمدهای نفتی در سایه افزایش صادرات کالاهای صنعتی، ‏محصولات کشاورزی و برنامه ریزی برای توسعه فعالیت هایی چون صنعت گردشگری امکان پذیر است.‏

اما با وجود این پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری، گسترش و توسعه صنعت گردشگری از لحاظ شکوفایی به جایی که باید نرسیده و امکان بهره برداری مناسب از این پتانسیل ها هنوز محقق نشده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، ایران رتبه دهم جاذبه های باستانی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی جهان را دارد که به دلیل عدم آماده سازی زیرساخت ها درآمد ایران از این صنعت چشمگیر نبوده است و سهم ایران از توریسم جهانی بسیار ناچیز است.

دلیل تأکید بر گردشگری طبیعی در ایران نیز به دلیل است که ایران جزو ده کشور نخست جهان از لحاظ جاذبه ‏های گردشگری میباشد.‏

براساس سالنامۀ آماری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1396، 5113524 گردشگر وارد کشور شده اند. که از این میزان 22 درصد با اهداف زیارتی یا گردشگری مذهبی و 20 درصد با هدف جهانگردی وارد ایران شده اند.

این در حالی است که براساس سند چشم انداز در افق 1404، جذب گردشگر در ایران باید 1/5 درصد و ‏درآمد آن 2 درصد رشد داشته باشد. ایران تا 1404 باید پذیرای 20 میلیون گردشگر با درآمدی حدود 25 میلیارد دلار ‏باشد.‏

اهداف گردشگری

هدف سفر یا گردشگری یعنی مهمترین هدفی که در صورت فقدان آن، سفر مذکور صورت نمی پذیرد را میتوان به دو گروه اهداف شخصی و اهداف تخصصی تقسیم کرد.

اهداف شخصی: مواردی در محدوده فعالیت های فردی یا خانواری را شامل می شوند.

اهداف تخصصی: دربرگیرنده مسائل مربوط به حرفه فرد یا مأموریت های کاری وی می باشد.

سفرهای گردشگری با اهداف مختلفی صورت میپذیرند که شامل گردشگری تجاری، گردشگری فرهنگی، گردشگری غذایی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم و ... میباشد.

 

سیستم گردشگری

در برنامه ریزی گردشگری، گردشگری را باید به صورت سیستمی ترکیبی از عوامل عرضه و تقاضا در نظرگرفت. گردشگری موضوعی چند بعدی است، یک سیستم است؛ به دلیل همین خصیصه و این که هر سیستم از اجزایی تشکیل می شود، گردشگری نیز عناصر و اجزایی دارد که با ترکیب با یکدیگر، کلیتی را به وجود می آورند. برای ارتقاء هر سیستم نیاز به شناخت اجزا و کلیت آن وجود دارد. بر این اساس، نظام گردشگری، متشکل از عناصر زیر است:

-جاذبه ها و فعالیت های توریستی

- مراکز اقامتی

- تسهیلات و خدمات حمل ونقل

- عناصر مؤسساتی

- تأسیسات زیربنایی

- تسهیلات و خدمات توریستی دیگر

 

به بیان دیگر صنعت گردشگری با برخورداری از امتیازات منحصر به فرد همزمان چندین هدف را در فضای ملی یک کشور تأمین می نماید در حالی که صنایع دیگر هر کدام به تنهایی تأمین کننده بخشی از اهداف مورد نظر هستند.

 

توسعه پایدار گردشگری

توسعه پایدار گردشگری، فرایندی است که با بهبود کیفیت زندگی در کشور مقصد، تأمین تقاضای گردشگران و حفاظت از منابع طبیعی و انسانی در ارتباط است.

گردشگری پایدار، نیازمند جلوگیری از تخریب و انحطاط سیستم های اجتماعی، فرهنگی و اکولوژیکی جامعه میزبان است و ساکنان بومی باید از آن، منافعی را کسب کنند.

 

اهداف توسعه گردشگری

هدف اصلی گردشگری در زمینه اقتصادی بالا بردن سطح درآمد ساکنان و پایین آوردن بار تکفل، ایجاد فرصت های شغلی، رونق مشاغل محلی، استفاده از نیروی کار محلی در اداره مراکز گردشگری میباشد که میتواند به پویایی اقتصادی منجر شود.

در زمینه اجتماعی با ایجاد کاربری های گذران اوقات فراغت و جلب مشارکت مردمی میتوان ناهمگونی های اجتماعی را از بین برد.

از جمله اهداف فرهنگی در برنامه ریزی های گردشگری عبارتند از اجرای ارزش های کهن، شناساندن ارزش های تاریخی فرهنگی به گردشگران.

در نهایت توسعه گردشگری باید به ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنان و گردشگران تبدیل شود.

ما بر آنیم تا با بنا کردن مجموعه عظیم گردشگری، تفریحی، تجاری و اداری ری فورت در ایجاد این محیط و در نهایت توسعه پایدار صنعت گردشگری قدمی کوچک و بنیادین در این راستا برداریم.

 

صنعت گردشگری از صنایع پر درآمد برای اقتصاد هر کشور محسوب می شود. رونق گردشگری در یک کشور نشان دهنده ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن است. سیاست های یک کشور در مقیاس ملی و جهانی بر عرضه و تقاضای گردشگری آن کشور ‏تأثیر میگذارد.‏ بنابراین توجه به گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای در معادلات ملی و بین المللی برخوردار است‏.

امروزه جایگاه صنعت گردشگری به جایی رسیده است که به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی جهان محسوب میشود و در بسیاری از کشورهای جهان، این صنعت، منبع اصلی درآمد ارزی، اشتغال زایی، رشد اجتماعی و فرهنگی، افزایش سطح رفاه، عرصه ای برای رشد بخش خصوصی و وسیله ای برای توسعه ساختار زیربنایی می باشد. این صنعت پس از صنایع خودروسازی، ساختمان و غذایی، چهارمین صنعت برتر جهان میباشد.

طبق پیش بینی سازمان جهانی گردشگری تعداد کل گردشگران دنیا در سال 2020 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید.

بنا بر گزارش سازمان جهانی گردشگری میتوان گفت صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پردرآمدترین صنعت جهان می باشد؛ این صنعت در حال حاضر 11 درصد از تولید ناخالص، 10 درصد از ‏اشتغال، 5 درصد از صادرات و 5 درصد از سرمایه گذاری جهانی را به خود اختصاص داده است.

رشد سریع صنعت گردشگری موجب شده که بسیاری از صاحب نظران، قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بنامند.

از نظر اقتصادي، گردشگري بين المللي درآمد بالایی را برای کشورها ایجاد میکند. توسعه گردشگري میتواند نقش مهمي در ترغيب سرمايه گذاري در زيرساختها، ايجاد درآمد براي دولت و اشتغال زايي مستقيم و غير مستقيم در سراسر دنيا داشته باشد.

يكي از مسائل اساسی مطرح شده در توسعه جهانگردي، تقاضا براي آن میباشد كه این مبحث ساختار پيچيده اي دارد. به طور کلی میتوان گفت افزايش يا كاهش سهم يك كشور از درآمدهاي گردشگري جهاني، به عوامل و متغيرهايي گوناگونی بستگي دارد كه با توجه به نوع كشور و مسائل اجرايي آن مي تواند متفاوت باشد.

امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته با درک جایگاه جهانگردی در اقتصاد و بررسی اثرات مستقیم این صنعت که از مخارج اولیه گردشگران برای خدمات مصرفی ایجاد می‌شود، به آن به چشم منبع تأمین مالی مینگرند که در نهایت سبب رشد و توسعه اقتصادی می شود.

توسعه صنعت گردشگری برای کشورهای در حال توسعه نیز میتواند به معضلاتی چون نرخ بیکاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، پایان دهد.

صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پویا و دارای ویژگی های بارز و منحصر به فرد، میتواند بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را به خود اختصاص دهد.

در صنعت گردشگری همواره بر اهمیت آن از منظر توان افزایش تولید و اشتغال تأکید شده است. گردشگری 70 درصد از صادرات جهانی و 30 درصد از صادرات خدمات را به خود اختصاص داده و سهم 10 درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی دارد.

توسعه­ ی گردشگری به رشد اقتصادی و اشتغال زایی در مقصدها منجر می شود با ورود گردشگران تقاضای نهایی برای محصولات افزایش می یابد و بخش های گردشگری برای پاسخ به این تقاضا و بخش های غیر گردشگری برای پاسخ به تقاضای واسطه ای، تولید خود را افزایش می دهند. بدین ترتیب رشد اقتصادی صورت می گیرد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ای که از طریق ایجاد اشتغال حاصل شود، به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جامعه کمک می کند.

از هر ده شغل در جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است، توسعه گردشگری در ارزآوری و تنوع بخشی به فعالیت های اقتصادی کشورها تأثیر بسزایی دارد و بستر مناسبی برای تحقق اهداف اقتصاد را فراهم میکند.

 

توسعه گردشگری

از نظر کاربردی، یکی از راه های توسعه گردشگری ورودی و تلاش برای افزایش مخارج گردشگران ‏از طریق تنوع بخشیدن به محصول گردشگری میباشد. در بین بخش های ‏اقتصادی، گردشگری بیشترین توان را در رونق بخشیدن به سایر بخش ها دارد. نکته حائز اهمیت تأثیر مستقیم گردشگری و سایر بخش ها بر روی یکدیگر میباشد، به این معنی که توسعه هر بخش ضمن موثر بودن در همان حوزه، در گردشگری نیز موثر میباشد و با توسعه گردشگری آن بخش از محاسن آن بی نصیب نخواهد ماند.

  • توسعه صنایع دستی: میتوان گفت بخش صنایع دربردارنده بخش هایی است که بیشترین اثر را از این توسعه می پذیرند. یکی از این بخش ها ‏صنایع دستی میباشد. توجه گردشگران ورودی به صنایع دستی بازاری مطلوب برای عرضه محصولات این ‏بخش را فرهم می آورد و در نهایت این حوزه عواید مستقیم و غیرمستقیم این توسعه را افزایش می دهد.

 

  • حمل ونقل داخلی: هر کشور با آگاهی کامل از آثار خود و طراحی سفر با توجه به آنها و بهره گیری از حمل ونقل داخلی، به منزله مهم ترین ‏بخش انتقال، میتواند منافع بیشتری از این توسعه به دست بیاورد و ‏توزیع درآمد به شیوه ای بهتر صورت خواهد گرفت.

 

  • صنایع ‏غذایی: برای بهره مندی از نقش مهم صنایع ‏غذایی در انتقال تأثیرات توسعه گردشگری ورودی به نظام اقتصادی، گسترش گونه های گردشگری ‏خوراك محور توصیه می شود. این آثار به بخش کشاورزی که بیشترین اشتغال زایی را دارد منتقل می ‏شود و اقتصاد به طور غیرمستقیم از اشتغال زایی گردشگری نیز بهره می برد. بدین ترتیب می توان از ‏پیوندهای بخش گردشگری با سایر بخش ها و مسیرهای اثرگذاری آن درجهت تقویت آثار مثبت اقتصادی ‏آن بهره مند شد.‏

 

  • هتلداری: افزايش تعداد اتاق هتل موجب رشد ورود گردشگران خارجي و در نتيجه بهبود درآمدهاي ارزي گردشگري ‏مي شود. وجود رابطه ی مثبت بين تعداد اتاق هتل و درآمدهاي ارزي نمايانگر نقش ‏مؤثر زير ساختها در اقتصاد گردشگري است. ايجاد و توسعه زيرساختهاي گردشگري نظير هتل ميتواند در ‏جذب گردشگران خارجي نقش بسزايي داشته باشد.‏

 

گردشگري معمولاً در محدوده جغرافیایی شهر صورت می گیرد. اصلی ترین عناصر این صنعت حمل و نقل شهري، فضاي سبز شهري، خدمات شهري، مبلمان، نمادهاي شهري و ... است.

یکی از مولفه هاي اصلی گردشگري شهري در کشورهاي توسعه یافته گردشگري انبوه است که در آن گردشگران به عنوان محورهاي توسعه این صنعت براي گذران اوقات فراغت خود به شهرهاي بزرگ سفر میکنند تا فعالیتهاي نظام یافته اي نظیر تفریحات ورزشی را در آن مکانها انجام دهند.

جهت گیریهای کلان و استراتژیک شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا ( ری فورت )

رسالت بنیـادی و مأموریت ری‏ فـورت  (Mission)

مدیرعامل شرکت ری‏ فورت به عنوان یکی از موفق‏ترین سازندگان ساختمان در جنوب شهر تهران خاصه شهر‏ری، با بالفعل نمودن بخش قابل توجهی از پتانسیل‌های خود در زمینه‏ ی ساخت مراکز مسکونی، اداری و تجاریِ با کیفیت و در تراز کیفی شمال شهر تهران، تلاش دارد تا در نقش یک مجموعه توانمند ظاهر شده و ضمن رفع خلاء عدم وجود واقعی و موثر مرکز اداری، گردشگری و تجاری در تراز کیفی و کمی بهترین‏ها در این حوزه به فعالیت مستمر و حرفه ‏ای بپردازد.

به طور کلی تمرکز برنامه ‏ریزی‏ های ری ‏فورت بر ارائه خدمات فوق حرفه‏ ای و متمایز با سایر مجموعه‏ هایی از این دست می باشد.

 

باورها، ارزشـها و رویکردهای ری‏ فورت (Belief & Value & Approach)

  • تلاش در بکارگیری استراتژی تحول آفرین در تمام حوزه های کاری بعنوان دستاورد حاصل از سنتز ذهنی و نوآوری و منتجه تفکر و اندیشه مدیران و سرمایه انسانی ری فورت در جهت منافع خریداران واحدهای تجاری، اداری و بازدیدکنندگان و مشتریان نهایی ری فورت در کنار توجه به پتانسیل‏ های نهفته انسانی در شهرری.
  • کمک به توسعه ظرفیت منابع انسانی ری فورت و تشخیص فرصت های کلیدی ناشی از نیازهای پنهان و آشکار گردشگران داخلی و خارجی و ساکنین محدوده و ضعف های موجود در پاسخگویی به آنها.
  • تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار در مقیاس گسترده و ارتقاء سطح رفاه مجاورین ری فورت ازطریق اعتماد سازی و ایجاد شهرت و اعتبار ویژه و برجسته برای ری فورت در اذهان جامعه، گردشگران داخلی و خارجی، مشتریان و سهامداران.
  • فعالیت به عنوان مجموعه خصوصی تمام عیار (Full Service) جهت رفع نیاز مشتریان و ارائه خدمات نوین و مدرن با توجه عمیق و دقیق به سابقه تاریخی شهرری.
  • خیرخواهی و صداقت در تعامل با مخاطبان، هسته اصلی برند ری فورت را شکل خواهد داد.
  • ايجاد اعتماد و دوري جستن از اجحاف نسبت به حقوق خریداران واحدها، گردشگران، مشتريان، كاركنان و سهامداران ری فورت.
  • تمرکز بر ایجاد بستری مدرن و حرفه ای با عنوان مرکز تجارت بین‏ الملل جهت تسهیل تعاملات تجاری، گردشگری و زیارتی بین‏الملل با توجه به پتانسیل های نهفته در شهرری و ضرورت سازماندهی موثر این امور. در این مسیر به تلاشهای کم نظیر دولت ایران و کشورهای همسایه جهت گسترش ارتباطات بین ملتهای منطقه توجه ویژه گردیده است.
  • پایبندي به قوانين و مقررات داخلي و بين المللي.

 

تعهدات شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا - ری فورت (commitments)

ما خود را متعهد می‏دانیم در قبال:

“خداوند”

ما بر اساس اصول اعتقادي خويش بر اين باور هستيم كه با توكل به خداي قادر و توانا، نيرو و توانمان مضاعف شده و با این پشتوانه، با اعتماد به نفس و خود باوري خواهيم توانست به جايگاه شايسته ای دست يافته و غير‏ممكن ها را ممكن سازيم و با صبر و پايداري بر مشكلات و سختي ها فائق آييم.

 

“جامعه”

ما مي خواهيم سهم خود را در تأمين رفاه اجتماعي جامعه از طريق احداث چنین مجموعه ای و با رعايت استانداردهاي جهانی، تضمين كيفيت خدمات ارائه شده را  عينيت بخشيم. ما مي خواهيم سهم خود را در رونق اقتصادي از طريق اشتغال زايي و ايجاد ارزش افزوده برای مشتریان پرداخت نماییم.

 

“وطنمان ایران”

ما عمیقاً بر تعلق خاطر خود به میهنمان ایران پافشاری می‏نماییم. تاریخ و تمدن کهن چند هزار ساله، پشتوانه ای محکم برای این باور و این تعلق خاطر است. بنابراین حفظ منافع ملی همواره بر جهت‏ گیری ها و برنامه ‏ریزی های ما اولویت خواهد داشت.

 

  • همچـنین ما خـود را در قبال سـهامداران، مشتریان، کارکنان و اشـخاص حقیقی و حقوقی كه با ری ‏فورت به نحوي از انحاء رابطه كاري دارند، مسئول میدانیم.

 

التـزام به مباني توسعه پايدار توسط ری‏ فورت و عينيت بخشیدن به آن در اصول و محورهاي ذيل:

  1. اصول اقتصادی
  • استفاده از پيمانكاران در اجراي پروژه متناسب با توانايي هاي آنها در صورت لزوم (برون سپاری)
  • تقيد به اجراي پروژه در قالب برنامه هاي مصوب
  • جلب همكاري شركاي اقتصادي (داخلي و خارجي)
  • صرفه جويي
  • تأمين سود معقول برای مجموعه و مشتریان

 

  1. محیط زیست

ما علاقمندی خود به حفظ محیط زیست را صریحاً اعلام می نماییم و تلاشی مجدانه برای کاستن از نقش احتمالی خود در تخریب محیط زیست خواهیم داشت.

 

  1. امور اجتماعی

ما خود را بخشي از جامعه مي دانيم، از اين‏رو پيوسته مي‏كوشيم با يافتن شيوه هاي مناسب و با بكارگيري نيروي انساني ماهر، در ارتقاء سطح زندگي آنان مثمر ثمر واقع گرديم. همچنين با يافتن منابع مازاد در جهت بسط و گسترش خدمات عام المنفعه تلاش خواهيم كرد.

 

  1. رعايت مباني نوين مديريت

تلاش خواهیم نمود که رويكرد هاي نظام يافته اي را در مجموعه خود مستقر نماییم كه بتواند نتيجه ها را مورد نظارت، حسابرسي و ارزيابي قرار دهد، به عملكرد‏هاي اثر‏گذار بر روند بهينه فعاليتها پاداش داده و يا تغييرات لازم و بهنگام را به نحوي كه هميشه و سريعاً پاسخگوي مطالبات مشتریان خود باشيم اعمال نموده و بر منابع در اختيار خود به نحوي اثر بخش مديريت نماييم.

 

ما در كليه فعاليتهاي شرکت راهبری فر و رشد تجارت مانا از اصل شفافيت كه تجلّي درستكاري و صداقت در عملكردها مي باشد، پيروي مینماییم.

برند سازی و تبلیغات مجموعه عظیم ری فورت با مدیریت و طراحی دکتر احمد میرابی انجام شده است.

درباره ری فورت

ری­ فورت مجموعه ای عظیم و منحصر بفرد با مساحت 150.000 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 14.000 متر مربع خواهد بود که شامل مرکز خرید، دفاتر اداری، هتل، مرکز تفریحی و سرگرمی، مسجد، واحدهای تجاری، پارکینگ طبقاتی، ‏سینما، شهربازی، رستوران و فود کورت و ... میباشد.پروژه برند سازی و تبلیغات مجموعه عظیم ری فورت با مدیریت و طراحی دکتر احمد میرابی انجام شده است.

گالری تصاویر

دفتر مرکزی شرکت ری فورت

آدرس: شهرری، دولت آباد، بلوار قدس، ابتدای خیابان یاس

شماره  تماس: 

021-33761005